Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Aralık 2010 Perşembe

Sen en çok kar yağarken güzeldin..

Garip bir tedirginlikle uyandım ve cama yöneldim. Gelmişti sonunda. Çoktan bahçemizin zeminini kaplamıştı. Kışın ilk karı yağmıştı ve sen çoktan gitmiştin. Benden başka kimse bilmez, sen en çok kar yağarken güzeldin.. Bir an önce çıkmam lazımdı evden, ama oyalanmak için de her şeyi yapıyordum. Hatırlıyor musun sözleşmiştik seninle nerede olursak olalım kimin olduğu yere ilk kar düşerse diğeri işini gücünü bırakıp oraya gelecekti.. Televizyonu açtım çıkmadan. Oraya da kar yağmış. Şimdi oradasın ya, nasıl da güzelsinizdir allahın belası şehir ve sen.. Atlayıp trene gelebilsem.. İmkansız biliyorum. Çoktan sokağa atmışsındır kendini. Nefret ettiğin çamur grisine dönüşmesin diye karın rengi basıp ezmeye de kıyamazsın. Oysa benden başka herkese ve her şeye merhametli olan sen istesen bile taze kar öbeklerini incitemezsin. Eprimiş açık mavi berenle, güve yeniği taklidi kaşkolunla ve melek hafifliğinde yürüyüşünle nasıl da güzel süzülürsün uçsuz beyazlığın üzerinde..

Benimse işim zor. Sensiz yağan ilk karla hesaplaşmam lazım. Sıkı sıkı giydirilmiş ve sadece burunlarının ucu görünen bebeklerin berelerini aralayıp baktığımda, seninle beraber gördüğümüz boncuk boncuk gözleri görebilecek miyim yine? Peki bütün dünyadan saklandığımız odunpazarındaki parka nasıl içim titremeden gidebileceğim? Ellerimi yakan boza nasıl boğazımdan geçecek? Konaktan bozma lokantaya kahve içmeye gidersem yine ve ilkokul öğretmenine benzettiğin tonton teyze bana seni sorarsa ne cevap vereceğim? Hem ben eldiven takmam bilirsin ve ellerim hep üşür.. Hiç çıkarmayacak mıyım ceplerimden? Burnumun direği şimdiden sızlamaya başladı. Kaç şişe kanyak içsem sıfırdan başlarım?

1 yorum:

  1. Bilmem okurmusun yazdiklarımı

    Henüz harfleri seciyorken yazmak istiyorum.Belki çok şey anlattığın için belki susmak isime gelmiyor
    Yazdıklarına benzer birseydi belki bilmiyorum abicim bu arada galiba ölüyorum .Gerçek mi bilmem ama bazen hayal falan görüyorum hani sesi geliyor bazen kulaklarıma bazen hiç konuşmuyor
    herkes anlatabilirdi abi ne kadar güzel ne kadar masum olduğunu kanatsız melek olanından
    Ben ona bendeki onu anlatmak istedim abi suçmuydu sevmek seni seviyorum diyebilmek sadece söylemek
    Oysa onu hissettiren kaç cümle daha çıkmadan dudaklarımdan katline ferman verirdi ruhum
    Çok sonraları fark ettim o yokken şizofrenik duygular sarıyor beni bir yarım cevap veriyor sanki varmış gibi o saçma otobusün camından bir kere bile bakmaya gerek duymadığı bana inat buradaymış gibi
    Abi en çok o beni dinlesin istedim sevsin bile demedim
    En çok da yağan kar tanelerinin göz kapaklarında eriyisini izlemek istedim ..
    Bir kere bana bak gözlerime bak öyle git dedim bir dize döküldü dudaklarından
    Ben seni severim sevmesine de dedi uzatıp gitti cümleler belki bir kaç satır seçmişti içinden
    Benim için evet benim için belki yaptığı en unutulmazdı şeydi
    Bu yüzden ki yarı buçuk agliyorken ne kadar yazı varsa okudum sahi belki iki kere
    Neden mi bilmiyorum sahi abi neden
    Bunca şeyi yazmişsan
    Belki çok şey biliyorsun dur çok şey yasamissan
    Abi canım yanıyor hep aynı yanıyor yani
    Uykusunda ağlayan bir bebek misali hiç uyanamıyorum besbelli
    Ve hiç bir şey anlamıyorum su koca dünyadan
    Hala iki kişi parası veriyorum bazen dolmusta
    İsmiyle sesliyorum arkadaşlarım bile alıştı çoktan
    Ben alışamadım abi
    Az çok bisey biliyorsan şöyle yapacam söz gerçekten
    İşe yarıyor sa eğer her gün kafami pencereden çıkarım
    Ali lidar diye bagiririm
    Kim olduğunu bilmesemde

    YanıtlaSil