Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Şubat 2011 Salı

Orhan Gencebay Eşliğinde Mesnetsiz Bir Serzeniş..

bob dylan.. ya da siktiret şimdi orhan gencebay daha iyi anlatır bizi;

bir zamanlar benim sevgilimdin
yanımdayken bile hasretimdin
şimdi başka bir aşk buldun
mutluluk senin olsun..

Orhan Gencebay dinlemeyen nesle aşina değiliz biz. hatta bir kış gecesi eğer bir yolcu.. büyük yazardı calvino. okuyordum ben herkesin beni unuttuğu yerde, kimseye bulaşmadan. sonra geçtin önümden, bastığın yer titredi. sen beni görmedin ve ben o andan şu an'a başka bir şey görmedim. iki elinde birer ikiz öylece geçip gittin..

isterdim ömrümüz geçseydi beraber
ister miydim ayrılığı gülseydi şu kader
ben çile dert dolu, sen ümitler yolu
şimdi sensiz bak seninle geçiyor mevsimler..

nasıl da büyümüş ikizler. ya da çarpsa ya şu allahın belası trenler bana.. değişti zannettiğim hiçbir şey değişmemiş. bıraktığın yerde kalakalmışım hala. alınsa ya denince alınmıyormuş can. canım çok sıkkın. öylece yürüyüp gittin. bastığın yolun da yürüyüşüne yataklık eden ayakkabının da allah belasını versin..

ben daha ne çile, dertlere yolcuyum
ben alnına dert yazılan kader mahkumuyum
fark etmez yaşamak, sen mesut ol yeter
dertler bana gönül vermiş ben aşk sarhoşuyum..

farkeder allah kahretsin farkeder. olma be sen mesut falan. bıktım sana yörüngesinden sapmış iyi niyetler yollamaktan. beter ol sürün.. ama çok da sürünme. yok yok sürünme. olmaz öyle. tamam ya mesut ol. ama beni de unutma.. geçecek başka yer mi yok be yere batası şehirde..

çekilecek çile bitmemiş belli. olsun. olur, geçer.. ama sen geçme öyle önümden iki elinde birer ikiz. problem çıkıyor, sonra işin yoksa rakıya müracaat. uzak dur. yapma. senin bir salınışın bütün zoraki alışkanlıkların ağzına sıçıyor, yapma..

birgün daha geçti yine sensiz
aşkım ağlıyor bak sessiz sessiz
çare bensiz ben çaresiz
ümidim senin olsun
sana gelen dertler benim
mutluluk senin olsun..

1 yorum:

  1. Orhan Babayı da yorumladıysan abi çok kıyaksın yahu. Evet tam anlamıyla bu argo-vari tabirlerle yorumlayabiliyorum bunu. Harikasın. Şiirine Orhan Babayı katan adam, adamdır he bi de aşıktır sevmiştir.

    YanıtlaSil